Ison och hans nya kompis

Har varit ute promenad med Emil, Erika och hundarna. Idag kunde dom leka lite, Gimli va lös och Ison i koppel:) eftersom Gimli är så himla mycket mindre än Ison, och han tyvärr inte riktigt vet när de är dags att tagga ner leken;). Blir gärna lite väl mycket intensitet.. Gick iaf jätte bra! Har börjat fungera bra även vid hundmöten, peppar peppar. Jag mötte två mindre hundar idag utan munkorgen och det gick bra:) i morse mötte Emil 3 stycken och även de ska ha gått bra:)!
Har varit ute hos mormor och morfar några dagar i rad, tränat med Ison och skottat snö:) byggde lite lek och bus hinder igår av vad jag kunde hitta på gården:). Ett hopp hinder, en vipp bräda lite cavaletti osv:) har även varit ute och åkt lite Volvo 240, vilket Ison tycker om för den har så skööönt baksäte:)
Ska även fixa en Weight pull sele åt Ison och börja träna lite sånt:) finns ju även en klubb mot Eskilstuna hållet om man skulle vilja börja med det ordentligt senare:) och annars kan man ju bara låta honom dra lite för att träna musklerna osv:) längtar verkligen till sommaren, då ska jag lära honom att simma, nu har jag ju köpt flytväst till honom så han inte behöver vara orolig över att sjunka;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0